КОНСУЛЬТАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ


2023 -2024 навчальний рік

Користь та шкода солі

 INCLUDEPICTURE "https://d3d173w0vohr0k.cloudfront.net/ua-ua/articles/cb80f896a8fe339b13875a05cee3d629/8c28da5d64d446de5379dfbfe1e2de26.png" \* MERGEFORMATINET 

         Сіль – це невід`ємна частина практично будь-якої страви. Щодня кожна людина використовує сіль у харчуванні. Проте слід робити це збалансовано,  знаючи про користь та шкоду солі для організму. Суперечки з цього приводу  не вщухають.

        Користь солі  Сіль переважно складається з 93-99% хлористого натрію. Це один із найголовніших елементів, який приймає участь у всіх біохімічних процесах організму, причому на рівні клітин. Унікальна спеція підсилює смак їжі, допомагає передавати нервові імпульси, підтримує тонус м`язів.  І саме головне – натрій приймає участь у підтриманні водно-сольового та кислотно-лужного балансу організму та виробленні шлункового соку. Якщо натрію недостатньо, то  людина втрачає воду, і може виникнути такий стан, як гіпонатріємія (концентрація натрію в плазмі знижується до рівня менше ніж 135 ммоль/л).  Вона призводить до серйозних порушень з боку серцевого ритму, зниження артеріального тиску, у важких випадках –  до  сплутаної свідомості, судом та непритомності. Сіль може містити в невеликих кількостях кальцій, калій, залізо, цинк та йод. Тому це частково компенсує потребу організму в них. Є гарним консервантом, так як пригнічує ріст бактерій у  харчових продуктах. Тому відмовлятись повністю від солі не варто.

        Шкода солі   При перевищенні рекомендованої денної норми вживання солі (більше 5 грам) натрій накопичується в тканинах, формуються набряки, підвищується артеріальний тиск. Це супроводжується спазмом судин, загальмуванням  обмінних процесів в організмі, кисневим голодуванням.  Виникає ризик розвитку інсультів та  інфарктів. Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) давно б҆`є на сполох: у світі зростає кількість інсультів та інфарктів. Їх головна передумова – гіпертонія, а одна з провідних причин останньої – зловживання сіллю.

Надлишок натрію  може сприяти розвитку таких хвороб, як ожиріння, остеопороз, катаракта, глаукома, атеросклероз судин, рак шлунку тощо.

Відвикати від солі треба повільно, замінивши її іншими спеціями – сушений часник, чебрець, петрушка, базилік, кінза, сок лимону чи лайма можуть бути  гідною заміною солі. Але найкращою альтернативою є морська капуста,  яка містить безліч поживних речовин.

Ще раз  наголошуємо, уникнути або полегшити перебіг ряду захворювань можна простим обмеженням  –  ВООЗ рекомендує вживати  не більше 5 грамів (1 чайна ложка) солі  на добу (з урахуванням солі, яка міститься у всіх спожитих продуктах харчуванняя).










Дитячий травматизм
під час ожеледиці

Безпека дорожнього руху


Щоб не сталося біди,пам'ятати слід завжди:
Правила користування природним газом



























































Безпека дитини вдома 






Діти, чим ми можемо допомогти нашій мамі (бабусі)?
1. Поскладати іграшки на місце.
2. Позамітати кімнату.
3. Витерти пил на столах, на підвіконнях.

Правило "3-х хвилин", яке мають виконувати всі батьки.
Виявляється, є таке важливе правило – правило "трьох хвилин".
Воно працює, як для подружжя, так і для дітей.
Коли батьки в родині починають виконувати це правило, то помічають, що воно дуже багато змінює в стосунках на краще.
Правило "перших трьох хвилин" полягає в тому, щоб завжди зустрічати дитину з такою величезною радістю, наче зустрічаєте друга, якого не бачили вже багато, багато років.
І не важливо, ви повернулися з магазину, в який вибігали за хлібом, чи прийшли додому з роботи.
Зазвичай, все, чим з вами хоче поділитися дитина, вона "видає" в перші хвилини зустрічі, саме в цьому полягає важливість не змарнувати цей час.
Ви одразу помітите тих батьків, які інтуїтивно виконують правило "перших трьох хвилин". Наприклад, забираючи дитину зі школи, вони завжди присідають на рівень її очей, обнімають при зустрічі та говорять, що за нею скучили.
В той час, як інші батьки просто беруть дитину за руку, кажуть "пішли", розмовляючи при цьому по телефону.
Приходячи з роботи, одразу звертайте всю увагу на дитину. Роззуваєтесь і біжите за дитиною. Ви маєте декілька хвилин для того, щоб сісти поруч біля неї, розпитати про її день та вислухати.
Потім вже підете їсти й дивитися новини. Якщо ви таким чином не звернете увагу на дитину, то вона буде ходити за вами цілий вечір, потребуючи спілкування.



Як зміцнювати імунітет дитини навесні?

Відомо, що початок весни завжди знаменується пониженням імунітету як у дорослих, так і у дітей. Чому ж на початку весни організм дитини стає особливо вразливий до найрізноманітніших захворювань? Як впоратися з цією весняної проблемою?

Які захворювання найчастіше бувають у дітей навесні?

Лікарі відзначають, що на самому початку весни зазвичай частішають випадки традиційних респіраторних, сезонних інфекцій, а крім того, в цей період проявляються й інші захворювання, особливо різко загострюються хронічні хвороби. До того ж часто у дитини виникає поєднання самих різних захворювань, наприклад ГРВІ провокує загострення хронічного гаймориту, отиту, алергії, гастроентерологічних захворювань. І це все на тлі того, що на початку весни в організмі дитини утворюється сезонний брак вітамінів, який ускладнює лікування.

Причиною того, що на початку весни дитина починає часто хворіти, є вичерпаний за зиму запас міцності імунітету, який утворюється в організмі дитини протягом літа. Після півроку цей резерв вичерпується і вимагає підживлення, проте в зимовий період дає про себе знати брак сонячного світла, який сприяє виробленню організмом вітаміну D.

Відомо, що саме цей вітамін сприяє зміцненню імунітету. Крім того, на початку весни в організмі дитини катастрофічно бракує й інших не менш важливих вітамінів і мікроелементів, які допомагають підтримувати і зміцнювати імунітет. Гіповітаміноз, який проявляється практично у всіх дітей до початку весни, необхідно усунути, щоб підтримати здоров'я дитини, тому перегляньте її раціон харчування, режим дня, а також її фізичну активність.

У першу чергу складіть здорове меню дитини, яке повинна містити достатню кількість овочів, таких як морква, капуста, буряк, зелень, фрукти (такі як грейпфрути, апельсини, ківі, яблука), не варто забувати про рибні, м'ясні, а також молочні продукти.

Крім цього, стежте, щоб Ваша дитина вчасно лягала спати, проводила деякий час на свіжому повітрі, займалася фізичними вправами. Якщо Ви самі будете слідувати всім цим правилам, дитина із задоволенням буде робити це разом з Вами!

І, останнє: не забувайте про гарний настрій і сміх! Радійте закінченню холодних днів і яскравому весняному сонцю, адже тому, хто дивиться на світ з посмішкою, не страшні ніякі хвороб

Робота з батьками

09.03,, Наче рука сама малює ''

Стереотипні та повторюючи зображення в арттерапії як основа вітального процесу

Коли кожного з нас так варварські та безцеремонно вирвали з власного життя, і перемістили в ситуацію глобальних військових дій та руйнування, наша психіка працює на межі адаптаційних можливостей. Для стабілізації стану пропоную використати досвід колег.

А саме однієї із засновниць арттерапії Едіт Крамер, яка перенесла важкі випробовування долі в Другій світовій війні, вижила і знайшла безліч арттерапевтичних методів для стабілізації та відновлення. Вона стверджувала, що сам процес створення мистецтва - вже лікування. Тож, настав час нам брати до рук кому зброю, а кому і пензля.

Сьогодні хочу запропонувати мотиви для малюнків, які стимулюватимуть процес самовідновлення. Це зображення, які мають просту систему повторювання, або їх можна називати стереотипним малюванням.

Яку функцію виконує цей арттерапевтичний процес:

1. Відновлення та відродження, саме так клітинка за клітинкою відновлюється наше тіло

2. Гармонізація нейродиниміки, виконання стереотипних зображень, забезпечують можливість тримати необхідний терапевтичний темп виконання й сприяє діяльності ЦНС

3. Постійне повторення простих зображень чудова та безпечна форма регресу на аркуші паперу, де можна відпустити контролюючі функції

4. Контейнерування ваших складних емоцій, папір все витримає, навіть тоді коли емоції страшні та руйнуючи

Які стратегії таких малюнків можемо пропонувати:

1.Повторення простих геометричних фігур

2. Повторення форм

3. Повторення ліній

4. Повторення штрихів

5. Повторення образів

6. Повторення слів

7. Повторення кольорових образів в різних відтінках

Запропонуйте людині, яка не здатна до когнітивних та ментальних дій намалювати прості повторюючи зображення. Це краще що Ви можете для неї зробити в гострій стадії. Не обмежуйте в часі та матеріалах. Не спрямовуйте до аналізу та пояснень, просто малюйте.

Хочу нагадати, арттерапія - це ліки, які завжди є доступними, тому варто лише обрати вірні складові, пропорції, дозу і чудо відбувається миттєво.



Консультація для батьків
«Чим зайняти дитину навесні  на вулиці»
   Весна приносить багато радості, тепла і сонця. Діти радіють кожній калюжі, кожній зеленій травичці. Чим же їх зайняти, коли ще не так тепло, як хотілося б, але вже так радісно від перших теплих промінчиків сонця? Звичайно, потрібно якомога більше гуляти. Показувати малюкові, що змінилося навколо за попередній день. Але чим же зайняти дитину, щоб прогулянка була і корисною, і цікавою, і пізнавальної? Адже прогулянка повинна приносити дитині, не тільки свіже повітря, але і користь для розвитку.
ü  Не забудьте взяти на прогулянку мильні бульбашки. Це цілий світ - чарівний, повітряний, ніжний. Діти дуже люблять спостерігати за кольоровими переливами повітряних кульок, які вони ж самі видувають, подобається їх ловити і плескати, бігати за ними. Не позбавляйте малюка такого задоволення! Причому пускати мильні бульбашки можна видуваючи з макаронини, з соломинки, трубочки для коктейлю або соку - проявіть фантазію!
ü  Всі діти люблять калюжі. Щоб не застудитися, не забудьте надіти непромокальні чобітки. запропонуйте дитині "безпечні ігри з калюжами".
ü  Виміряйте разом з дитиною палицею глибину калюжі. Візьміть з дому лопатку і розширте русло потічка.
ü  Одна з найбільш весняних ігор - майструвати і пускати кораблики в струмочках. Про кораблику треба подбати заздалегідь, ще вдома. Зробити його можна зі звичайного паперу, кори дерева, пінопласту, шкаралупи волоського горіха.
ü  Коли на вулиці підсохне, обов'язково візьміть на прогулянку кольорову крейду. Можете просто малювати з дитиною крейдою на асфальті, а можна придумати чудові розвиваючі ігри. Разом з крейдою можна займатися математикою, вивчати алфавіт і масу інших корисних речей. І все це весело і в грі!
ü  Намалюйте крейдою різних кольорів букви і цифри на асфальті (зробіть їх різного розміру). За вашій команді нехай дитина знаходить потрібну букву (цифру) і стрибає на неї. Тільки не забудьте, що букву треба називати як звук. А якщо дитина вже добре знає букви і якраз зараз вчиться читати, запропонуйте йому "писати" прості слова власними ніжками. А ну, давай напишемо, як тебе звати Аліса. Яка перша буква? Дитина стає на букву "А", потім переходить до букви "л" і т. д. Така гра навчить малюка виділяти в слові окремі звуки, потренується увагу і спостережливість.
ü  Намалюйте різнокольорові овали (червоний, жовтий, синій, зелений) і запропонуйте дитині стрибати з одного на інший, як зайчик, називаючи кольору. Або можна намалювати різні фігури (коло, квадрат, трикутник). Нехай дитина стрибає і називає фігури.
ü  Гуляючи по парку можна підібрати палички, камінчики, шишки. Потім удома зайнятися творчістю і змайструвати кумедні вироби. Можна погодувати пташок. У процесі годування розкажіть дитині, що це за птаха і де вони мешкають і чим харчуються. Покажіть, як на деревах набухають бруньки і розгортаються листочки. Таким чином, ви прищепите любов до тваринного світу, природі.
ü  Візьміть з дому машинку на мотузочці, самокат або іграшкову коляску - дитині так подобається їх катати. Крім того, гуляючи, можна робити нескладні спортивні вправи, займатися на турніках.
  Отже, ми бачимо, що легко можна урізноманітнити весняну прогулянку, таким чином, щоб вона була цікавою, корисною і приємною для всіх. І, навіть довго не думаючи про те, чим зайняти дитину.



Робота з батьками
,,Не дамо зруйнувати ще й психічне здоровья наших дітей''
1. Коли збираєте дитину в сховище, поясніть, що кожен герой казок проходить випробовування на сміливість та можливість витримати щось неприемне. Пригадате казки, які читалі дитині та визначіть, які там були випробовування. Це допоможе дитині зрозуміти не унікальність ситуації, допоможе запустити механізми адаптації.
2. Звісно, у сховищах холодно або жарко, тісно, темно і лячно. Але в нас є уява! Пограйте з дитиною в гру «А зараз вигадаємо щось кольрове, щось дивне, щось з вухами, та інше».
Так ми зможемо зменьшити вплив депривації від замкнутого простору.
3. Коли лунают вибухи та постріли, але Ви захищені, можно з дитиною уявляти великі крила Янголів, що боронять наших солдат, та допомогають їм нас захищати.
4. Малюнки захисникам. Коли у дитини виникають питання, що ми можемо зробити в допомогу, - малюйте з малечею малюнки підтримки та сміло викладайте їх у соціальні мережі. Так дитина побачить і відчує, що вона теж робить щось важливе.
5. Фізичні ігри, дихальні вправи, навчання за планом, вивчення іноземної мови теж допоможуть стабілізувати організму психічну систему після дезорганізацїі війсковим станом.
Наш світ сплюндрували!
Наш Мир вкрали!
Наш спокій руйнують!
Наш добробут руйнують!
Але не можливо зруйнувати нашої Душі!
Тож, не дамо зруйнувати Душі наших дітей війною, процюймо психологи!


Робота з батьками.   ,, Тілесні ігри''
Важливо! Тілесні ранкові ігри для дітей від Світлани Ройз (важливі в будь-який час - дітям і дорослим, але вранці саме зараз вони просто необхідні)
Від нашої "тілесності" зараз буде залежати, як ми впораємося із емоційним навантаженням, травмуванням.
Доброго ранку, носик, доброго ранку щічки, доброго ранку вушка,доброго ранку шийка, доброго ранку плечики і т.д. - торкаємося різних частин тіла, промовляючи слова (можливо, цілуючи). Треба пройтися по всьому тілу.
-Ліпка - розминати тіло, як тісто, чи пластилін
-Колобок - спочатку "засипати" муки - пройтись легкими рухами по всьому тілу, потім,"налити" води - рухи, що гладять. Ліпимо тісто, а потім робимо колобок - дитина сидить, обійнявши себе руками. А ми її обіймаємо за спинку. Розкриваємо руки - колобок "випікся"
-Поцілунки - квадратный, трикутний, овальний - цілувати лобик чи щічку багатьма поцілунками так, щоб їх послідовність утворила форму
-Якого кольору поцілунок (є прекрасна книга "якого кольору поцілунок) - наприклад, я тебе зараз цілую жовтим поцілунком, малиновим, райдужним в т.д
-Люлечка. Сісти за дитиною, обіймаючи її за спинку, можна погойдатися
-Обійманці - обійми мене, сильніше, ніж я
-Кенгуру - дитина сідає животик к нашому животику і міцно обіймає
-Призначити дитину головною по рахунку обіймів
-Діду - діду, де ти там, не морозь (щічки, носик, попу,животик, ніжки..)...... нам - дорослий каже слова,торкається до якоїсь своєї частини тіла. Діти - називають її і також торкаються. Потрібно пройтись по всьому тілу
-Коврик - простукати себе, все тіло,мов коврик
-Орангутан - стукати із криком Яяяя себе по грудній клітині, мов мавпа
-Торкатися один одного "різними доторками" - як зайчик, як змія, як лисиця хвостиком
-Сніговик - "ліпимо" із тіла дитини сніговика. Просимо напружити всі м'язи, наче він змерз. А потім "гріємо сонечком" - - а зараз вийшло сонечко в сніговик тане. І дитина розслабляється
-Очищення. Сонечко чи вода проходить (із нашими торканнями) по тілу зверху донизу - і змиває, освітлює все, що напружує, лякає, заважає
-Малювати на животику, спині різні букви чи прості форми, а дитина вгадати, що це
-Домик .ти Домик - це у тебе підлога, (ніжки) стіни (проходимо по всьому тілу доторками),криша - голівка. Ти в домику. (Можна покласти руку на серце)
-Квітка чи дерево. Запитати у дитини, ким вона хоче бути, якої квіткою, чи деревом. Торкнутися стоп - (в тебе дуже міцне коріння, воно із землі бере все, що потрібно для життя і міцно тримає тебе.) . Торкнутися боків (У тебе такий стрункий сильний міцний гнучкий стовбур. Він може зігнутися, може схилитися, але він ніколи не зломається. Він витримає всі вітри та урагани). Торкнутися голівки - (а це твоя крона - красива, ніжна, соковита, сильна). Ти - дерево Життя.
Важливо пам'ятати, що зараз діти і дорослі навряд чи зможуть грати в ігри, робити практики із закритими очима - поки що ми можемо намагатися контролювати всі процеси
Торкаємося тільки частин тіла, закритих одягом
Наші доторки - не поверхневі, не лоскочуть, а трохи проминають
Дитина може якусь гру просити повторювати багато разів - ця гра для неї най терапевтична

Теплі зустрічі з дітьми










 Як говорити з дітьми про війну

не лякаючи їх